Uppdatering från Sveriges huvudstad

Igår åkte jag in till Gamla Stan för att luncha med Maria. Fick även en rundtur på hennes kontor. Jag blev mäktigt imponerad av deras takterass på jobbet. (Bild kommer sen). Gick genom Gamla Stan och hela Drottninggatan fram till PUB. Självklart ett besök på Åhlens och en sväng in på HM. Var gode less och mina fötter var lite trötta. Satte mig på Espresso House och drack en latte för att invänta Emma.

Den känslan och lyckoruset som spred sig i kroppen när jag såg henne. Det är då man inser hur mycket jag saknar henne. Vi gick runt och in på Gallerian. Jag köpte ett par svarta byxor.  Sen tog vi en för lång promenad till Kungsgatan.. vi gick lite vilse. Dagens höjdpunkt var att gå in på Nespressobutiken. Möttes i kostymklädd personal, fick en nummberlapp för att beställa kaffe i rätt kassa. Kändes som en blandning av att köpa lyxiga cigarrer och gå in på Louis Vuitton på en och samma gång. Undrar om man var filmad under besöket?!

Sen tog vi tunnelbanan till slussen och Patricia. Satt hos i baren hos Johan. Emma fick även sina försenare Thomas Sabo smycken. Första mötet med blivande svärsonen avklarat. Säger bara en sak dom ser kära ut och ögonen tindrar. Ska bli kul att träffa han på måndag igen. Vi åt jätte mumsig mat och efterrätt. Några vinglas senare var det dags för att åka hem. Följde med Emma hem och vi drack go kaffe från maskien. Sen kollade vi film " I skuggan av värmen". Sen sov jag på soffan och fick en morgonkaffe innan jag tog bussen till Liljeholmen. Slöade ett tag och efter det åkte vi till Barkaby Outlet. Köpte strumpor och träningsbyxen. Ett par till Emma som hon får på måndag.

Åkte hem och jag tog en siesta för att orka med middagen med Ted,  Markus och Åsa m.fl op Bistro Barbro. Jätte mysigt ställe och jag var supernöjd med maten. Vidare till en litet sunkigare a la söder ställe och tog ett glas vin. Nu är jag hemma hos Maria och Ted igen. Ska se Gossip Girl och Desperate Housewives.

Jag är än så länge helnöjd med dagarna här. Snart har jag träffat mina favoritmänniskor. Blir inte så mkt mer shopping tror jag om jag inte dyket på något speciellt.
Imorgon är det inte så mkt planerat. Förutom att jag ska ha sovmorgon :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0