Ibland måste man helt enkelt stanna upp och låta själen komma ikapp

En dag av bullbak och städning tog på mina krafter. Qigong föreläsningen och att vi även fick testa gjorde mig intresserad av lära mig mer. Bodybalancepasset var precis vad jag behövde för att finna min inre harmoni. Det är otroligt hur ner i varv man kommer och känner lugnet. Det märks att man gått ett par gånger. Man får in rörelseran, kommer längre ner i styrkedelen, balansen börjar sätta sig. Nu är det mest hur ovig jag är som stör mig.

Qigong:


Är en träningsform som är lätt att lära sig, och den kräver ingen utrustning. Den är fysiskt inte särskilt krävande och kan utövas av de flesta personer. Den har visats ha dämpande effekt på stressrelaterade symtom.

  • Inre ro och fylls med energi
  • Bättre balans
  • Ökat immunförsvar och självläkning
  • Bättre matstmälltning och ämnesomsättning
  • Mjukare leder
Föreläsaren Maria Jalar, kom från Hälsoqliniken i Piteå. Hon kommer anorda en kurs i Qigong.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0