Summering av senaste tiden..

Då var det ett nytt år. Vad händer med tiden? Varför står jag kvar och stampar på samma ställe år efter år? Det har varit ett jobbigt år på alla sätt. Pappas bortgång, alla förhållanden som kraschat, arbetslösheten och ekonomin ska man inte tala om. Hade inte orkat med om det inte hade varit för mina vänner och familj. Det känns som jag är lite bortskämd med just detta. Har min familj i Luleå. Samtidigt har jag min extra familj hos Carola. För att inte tala om Lisa som alltid finns där för mig oavsett. I Luleå har jag även Linda och även om vi inte träffas och pratar så ofta vet jag att hon ställer upp och finns där för mig. Visst hade allt varit så mycket bättre om även Emma fanns i närheten.

Just nu har jag jobb och det känns skönt att ha någon sorts tillhörighet på dagarna. Men även den tiden är snart förbi om det inte blir någon förlängning. Jag trivs verkligen på jobbet och med mina arbetskamrater. Jag hoppas verkligen att det löser sig på något bra sätt. Vill kunna betala alla räkningar, spara pengar och planera en resa till hösten.

Vad händer med kärleken? Sårad och bränd så är jag bara rädd. Rädd för att få känslor, rädd för att bli sårad och lämnad ensam kvar. Vågar inte öppna mig och vågar inte känna...

Imorgon slutar jag vid lunch. Ska bli riktigt skönt för jag ska bara gå hem och kurera mig. Vill inte vara sjuk när jag åker till Luleå på fredag. Jag hoppas på en myshelg men kan inte vara helt säker. Fy vad jag hatar denna ovisshet.

En blandning av bilder från jul och nyår..



Även nyår firades hos brorsan. Det var ett enkelt och mysigt nyårsfirande. Var nästan nykter och vi skålade in nya året och släppte upp rislampor.

Har inga nyårslöften detta år. Ingen idé eftersom jag oftast inte håller dom. Det jag ska tänka på är iaf att försöka minska ner på att inte äta sånt jag inte tål. Ska börja träna lite och försöka få bukt på min onda arm. Annars så hoppas jag bara att detta år är mitt år. Att jag ska få ett jobb, träffa kärleken blabla..




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0