Lillsemester

Det har varit en lång vecka men imorgon går jag på semester..Eller kanske inte direkt semester även om vandring är ro för själen. Resan börjar imorgon vid 16 tiden då jag tar bussen till Luleå. Tåget går 20.40 och kommer fram till Enafors 9.13 med 3 byten på vägen. Ser inte fram emot tågresan och dålig sömn. Fast känslan och lyckoruset jag kände sist när vi kom fram till fjällstationen hoppas jag få uppleva igen. Vi kommer börja vandra från Storulvån mot Sylarna. Planen är att sova på Sylarnas fjällstation på fredag och sen ta oss upp på Storsylens topp (1762 möh) på lördag. Risken är stor att det ligger kvar snö och har läst att det är en hel del klättring. Kammen är inte jätte bred så det kommer bli en utmaning för min höjdrädsla. Denna gång är packningen lite lättare. Både fjällsatationerna erbjuder ett bra utbud av mat m.m. Bästa av allt är vetskapen att jag kommer med största sannolikhet mötas av han på tågstationen när jag kommer hem på fredag morgon.

Ikväll tog jag chansen och gick ut på Challenge med Thomas. Skönt att sitta ute och känna lite sommarkänsla. Dock jobbigt när man vet att man ska stiga upp tidigt imorgon. Tur att det kommer fler kvällar man kan sitta där. Kommer inte vara hemma på 4 helger så har lite separationsångest. Nästa fredag fyller han år, jag ska få träffa Andreas innan flytten och Överkalixmarknad. Helgen efter det är PDOL och då flyr jag fältet. Helgen efter det Lulekalaset.. För att inte glömma TAKIDA som spelar den 14 juli på Western Farm.

Lite jobbigt känns det att det kommer vara radioskugga när jag är borta. Det ska finnas täckning på vissa ställen men inte med min telefon..skit!
Nu ska jag ta och lägga mig med min ljudbok tills jag somnar..På återseende och jag hoppas kunna göra något blogginlägg under vandringen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0