Utan jobb

Har inte haft så mycket att skriva senaste tiden. Jag har levt i ännu en ovisshet men nu har jag det svart på vitt. Uppsägningen var ett faktum, inte oväntat men ändå jobbigt. Manpower har inga uppdrag just nu och kan inte ha oss kvar. Kändes så jobbigt att behöva säga hejdå till alla på Nordea idag. Vad ska man nu göra? Konstigt att vakna upp på måndag och inte ha ett jobb att gå till. Nu blir det söka jobb och planera eventuella studier.
Har en månads uppsägningstid och har garantilönen under tiden. Hoppas verkligen att det dyker upp något jobb som man kan söka och även få komma på intervju till. Igår bjöd jag och Carola på hembakat som var mycket uppskattat.
Sitter och väntar på min skjuts till Luleå. Ska umgås med Linda hade jag tänkt för förra helgen hann vi inte träffas alls. Imorgon ska jag till frisören, Sax och Maskin. Spännande ska det bli men har ingen aning om vad jag vill göra. Så nött som det är nu så kommer det behövas klippas ganska så mycket.
Har packat väskan med en partyoutfit för man vet aldrig vad som händer...

DAGENS VISDOMSORD
De känslor du har inom dig i dag, är de som skapar din morgondag.

Oro skapar mer oro. Bekymmer skapar fler bekymmer. Sorgsenhet skapar mer sorgsenhet. Missnöje skapar med missnöje...

OCH...

Glädje skapar mer glädje. Lycka skapar mer lycka.  Inre frid skapar mer inre frid. Tacksamhet skapar mer tacksamhet. Vänlighet skapar mer vänlighet. Kärlek skapar mer kärlek.

Det du behöver göra är ett inre arbete. För att förändra din värld behöver du bara förändra de känslor du har inom dig. Visst är det enkelt?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0