Min pappa

Har lämnat jordelivet idag. Det känns helt overkligt även fast jag inom mig känt att slutet var nära. Han var min pappa och jag har alltid varit pappas flicka. Han fanns där innan spriten blev hans bästa vän. Jag har bra och dåliga minnen av min pappa. Just nu kan jag inte tänka på det som var dåligt. Han fanns där när jag behövde hjälp med Emma när hon var liten. Jag vet att jag egentligen förlorade min pappa för många år sedan. Det var inte han jag träffade i Tumba Centrum och fikade med. Det var någon helt annan person. Han har alltid varit lik Arne Weise. Varje jul när man såg Arne på tv tänkte jag på likheten med pappa.

Mina tårar rinner och det gör ont i hjärtat. Jag skulle ringa honom idag men jag hann inte. Mitt sista samtal med honom förra veckan avslutades i alla fall med "Jag älskar Dig!" Jag hoppas att han inte fick lida och trots allt visste att vi älskade honom. 

När vi förlorar någon vi alla måste sörja
Ett nytt liv utan dig vi alla måste börja

Ett liv där du inte längre finns
Men dig med kärlek vi alltid minns

Ditt minne lever vidare med oss varje dag
I våra egna liv vi nu får ta tag

För att sörja kommer vi alla få göra igen
Tills den dag vi ses igen

Jag älskar Dig pappa!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0