Familjen

Är viktig och speciellt nu i denna sorg. Jag är i Luleå hos brorsan och har fått god middag, efterrätt och massa gott. Kvällen har varit lite upp och ner. Sorg blandad med ilska. Telefonsamtal till mamma och min andra bror. Alla samtal har handlat om vår äldsta bror. Det är tragiskt för nu så behöver vi alla varandra. På grund av att han valde helt fel fru och mamma till sina barn så har vi tagit avstånd från honom. Han precis som pappa har blivit förändrad med tiden. Det är inte den bror vi växte upp med. Jag minns när han var beskyddande och kallade mig "pillis" och hans lila Bubbla. Allt var bra tills han träffade henne. Jag hatar henne och hon har tagit vår storebror ifrån oss.

Allt detta bråk och tjafs gör att begravningen känns mörk. Inte för att vi måste ta farväl ut av pappa utan för att  det kommer finnas så mycket ilska. Jag vill ha en ljus begravning med mycket kärlek. Vi ska finnas där och ta farväl av vår älskade pappa. Finnas där för varandra i denna jobbiga period vi måste gå igenom.

Varför kan allt inte bara vara som förut??


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0