Då ska vi se..

Det blev en lång men trevlig dag för mig och Carola. Sov ganska så bra där nere i den mörka källaren. Låg och drog mig efter att klockan ringt men sen hör jag en ljuv stämma "god morgon god morgon, hör fåglar sjunga glatt". Det var härliga Carola och då insåg jag att det bara var att stiga upp. Åt lite frukost fixade till frisyren lite sen var vi på väg till IKEA.

Vi två pratar på som vanligt och ja det kändes som söndagstrafikanter i trafiken.. det ska gå fort fort. Carola kör och vi pratar om poliskontroller, jag säger "självklart jag håller koll". Plötsligt ser vi någon person med mörka kläder. Jag tänker ngn som är ute med hunden, Carola tänker ngn som är ute med skotern.. OJ ack så fel vi hade. Det var farbror polisen, vi hann se polisbilen gömd bakom en stor snöhög. Ingen fara vi körde förbi som två oskyldiga flickor.

Vi fikade på IKEA sprang runt och hittade lite av varje. Som vanligt när man är i Haparanda måste man även gå igenom affärerna bredvid. Tog en lunch på MAX och hann även med Rusta i Happis och ÖB i Piteå. Det bästa av allt vi lyckades att få in min bokhylla i bilen och få upp den i lägenheten. Starka tjejer!!

Lite kul med mig och Carola. Insåg att vi klickade redan andra dagen på jobbet. Vi har separationsångest.. Okej det är inte så kul men vi är som siamesiska tvillingar eller Piff och Puff. Känns konstigt att om en månad kanske vi inte träffas varje dag.

"Lyckan ser alltid liten ut när du håller den i dina händer, men släpp den, och du inser genast hur stor och dyrbar den är"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0